Leveranser till hemmet

Leveranser till hemmet

Prevalensen av kroniska sjukdomar ökar och med en växande åldrande befolkning ökar behovet av kostnadseffektiva möjligheter. Sjukvårdsbehandling i det egna hemmet blir alltmer vanligt förekommande och det ställer krav på effektiva individanpassade lösningar. Mediq har lång erfarenhet av att hantera bland annat nutrition, inkontinensartiklar, förbandsmaterial, förbrukningsmaterial för diabetes samt dialysmaterial. Mediq erbjuder leveranser av sjukvårdsmaterial direkt hem till patienten.

Kind paardenbloem

Om Mediq Direct Nutritionsportalen

Direct vänder sig till förskrivare av livsmedel för speciella medicinska ändamål samt glutenfritt. Våra användare finns generellt inom öppenvården, men också genom avtal med kommuner och landsting.

Fullsortiment av livsmedel för speciella medicinska ändamål

Sortimentet är heltäckande och växer hela tiden i takt med kundernas efterfrågan; till exempel näringsdrycker, berikningar, sondnäringar, förtjockningsmedel och glutenfritt till både barn och vuxna.

Lagersaldo och priser visas klart och tydligt

Direct erbjuder en web-baserad beställningsportal där produkternas pris och lagersaldo tydligt visas. Större delen av sortimentet (näringsdrycker, sondnäringar, glutenfritt) är lagerlagt och specialprodukter (t ex PKU-produkter) beställs hem så fort det inkommer en beställning.

Subvention och egenavgift

Egenavgiften räknas ut automatiskt utifrån landstingens olika modeller eller anges manuellt. Mellanskillnaden faktureras direkt till landstinget.

Automatisk adresshämtning och 3 olika leveranssätt

Med hjälp av koppling till folkbokföringsregistret hittas patienternas leveransadress automatiskt och vi erbjuder tre olika kostnadsfria leveranssätt:

  • Hemleverans med telefonavisering
  • Hemleverans utan avisering
  • Via utlämningsställe/ombud

Patienterna får leverans inom 1-3 dygn beroende på tid för beställning samt val av leveranssätt. Det går även att lägga vilande beställningar som skickas först efter att patienten varit i kontakt med kundservice.

Kundservice

När patienten behöver göra ett nytt uttag kontaktar de enkelt vår kundservice och har där möjlighet att byta leveransadress och/eller leveranssätt om så behövs. Det går också bra att byta smak på näringsdryckerna eller form på pastan inom den förskrivna produkten.

Uppföljning

Det går att se historik på uttagen; till exempel om och när patienten har använt sina ordinerade uttag, om det finns uttag kvar eller om patienten har bytt smak.

Enkelt att förnya föregående beställningar

När beställningarna behöver förnyas kan man enkelt kopiera tidigare beställningar för snabb och enkel nybeställning.


Är du nyfiken och vill veta mer?

Kontakta oss så berättar vi gärna hur vi kan hjälpa dig. 



Mediq använder cookies

Vi använder cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används.