Kontakta oss

Mediq Direct - Förskrivningsportal

Mediq Direct  - Förskrivningsportal

Mediq Directs Förskrivningsportal - Nutritionsportalen

Mediq Direct Förskrivningsportal vänder sig till förskrivare av livsmedel för speciella medicinska ändamål samt glutenfritt. Sortimentet är heltäckande och växer hela tiden i takt med kundernas efterfrågan; till exempel näringsdrycker, berikningar, sondnäringar, förtjockningsmedel och glutenfritt till både barn och vuxna.

Vill du göra en förskrivning?

Klicka nedan för att komma direkt till vår förskrivningsportal för Nutrition:



Vill du kunna förskriva via Mediq?
För att kunna förskriva nutrition i vår förskrivningsportal behöver du ett kundnummer och ett login i vår förskrivningsportal. Det får du enklast genom att ringa direkt till vår kundservice så guidar vi dig rätt. 

Välkomna!

Så här funkar det


Lagersaldo och priser visas klart och tydligt

Mediq Direct - Förskrivarportal är en web-baserad beställningsportal där produkternas pris och lagersaldo tydligt visas. Större delen av sortimentet (näringsdrycker, sondnäringar, glutenfritt) är lagerlagt och specialprodukter (t ex PKU-produkter) beställs hem, så fort det inkommer en beställning.

Subvention och egenavgift

Egenavgiften räknas ut automatiskt utifrån landstingens olika modeller eller anges manuellt. Mellanskillnaden faktureras direkt till landstinget.

Automatisk adresshämtning och 3 olika leveranssätt

Med hjälp av koppling till folkbokföringsregistret hittas patienternas leveransadress automatiskt och vi erbjuder tre olika kostnadsfria leveranssätt:

  • Hemleverans med telefonavisering
  • Hemleverans utan avisering
  • Via utlämningsställe/ombud

Patienterna får leverans inom 1-3 dygn beroende på tid för beställning samt val av leveranssätt. Det går även att lägga vilande beställningar som skickas först efter att patienten varit i kontakt med kundservice.

Mediq Direct Patientbeställningar - Kundservice för patienter

När patienten behöver göra ett nytt uttag kontaktar de enkelt vår kundservice och har där möjlighet att byta leveransadress och/eller leveranssätt om så behövs. Det går också bra att byta smak på näringsdrycker eller form på pasta inom den förskrivna produkten. För mer information se Mediq Direct Patientbeställningar

Uppföljning

Det går att se historik på uttagen; till exempel om och när patienten har använt sina ordinerade uttag, om det finns uttag kvar eller om patienten har bytt smak.

När beställningarna behöver förnyas kan man enkelt kopiera tidigare beställningar för snabb nybeställning.


Mediq använder cookies

Vi använder cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används.