Beställ näringsprodukter via Mediq Direct

Här kan du som patient beställa näringsprodukter med hemleverans om din dietist/förskrivare har valt att använda oss på Mediq Direct.

Beställning görs via Kundservice på telefon 031 – 388 92 00

Uppge alltid personnummer, för den person beställningen gäller, vid kontakt med oss.

Våra öppettider är vardagar 08.00 – 16.30


Beställ i god tid, leveransen tar cirka 2-3 vardagar för lagervaror. Beställningsvaror har längre leveranstid. 


När du kontaktar oss för att göra ett nytt uttag kan du även byta smak på din näringsdryck, form på pastan eller ändra leveranssätt om du befinner dig på annan adress under semestern.



Beställ via Kundservice

Mediq Direct - Patientbeställningar

Leveranssätt

  • Transportören ringer och meddelar att de har ett paket att leverera. Om ingen svarar skickar transportören ut en avisering med uppmaning att höra av sig till dem. Om man noterat ett mobilnummer skickas det en sms-avisering. Saknas mobilnummer kommer det en brevavisering (och tar då en extra dag). Det är viktigt att vara hemma vid överenskommen tid då sändningen måste kvitteras vid leveranstillfället.

  • Hemleverans utan avisering: Varorna ställs, om möjligt, väderskyddet utanför ytterdörren på eget ansvar.
  • Utlämningsställe: Hämtas på utlämningsställe, t.ex. matbutik eller bensinstation. När varorna finns att hämta kommer det en avisering via sms om du har ett mobilnummer angivet, annars blir det en brevavisering. Legitimation för person angiven på leveransen måste medtas. Paketet finns kvar hos ombudet i 14 dagar, därefter går det i retur.

Faktura

Skickas separat till leveransadressen om inget annat är överenskommet (kostnaden delas mellan patient och landsting enligt de subventionsregler som gäller i respektive landsting). Om någon artikel är slut på lagret, skickas fakturan först när du har erhållit hela din leverans.

Retur och reklamation

Full returrätt gäller vid fel i leverans eller vid leverans av felaktiga/skadade artiklar. Kontakta oss inom 10 dagar efter att du mottagit leveransen.

Övrigt

Om du behöver byta sort eller har slut på uttag måste du kontakta din dietist/förskrivare för ett ”nytt recept”.

Mediq använder cookies

Vi använder cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används.