Kristin Östergren

”Självklart finns jag här för att hjälpa de människor som behöver våra produkter. Det är för att slutanvändaren, patienten, ska bli hjälpt och få det han/hon behöver”

När jag kom till Mediq började jag jobba i vår lagerverksamhet, i det vi kallar renrummet. Det är ett speciellt utrymme där vi hanterar alla sterila artiklar och där ordning och reda är mycket viktigt. Redan tidigt hade jag dock en önskan om att gå vidare och bad HR att hålla koll åt mig. Efter några månader fick jag veta att det fanns en tjänst på kundtjänst som skulle kunna passa mig och som jag sökte.

Det var jätteroligt att få möjlighet att prova något helt nytt. Mitt uppdrag på kundservice var att hålla ordning på all kunddata. Det var fullt ös redan från början och eftersom tjänsten inte funnits tidigare fick jag vara med och utveckla och forma den. Efter några lärorika år på kundservice började jag känna att jag hade kommit så långt att jag behärskade arbetsuppgifterna, att jag behövde något nytt att bita i för att känna mig stimulerad. I den vevan hade min tjänst utvecklats och jag fick möjlighet att flytta till vår anbuds- och avtalsgrupp. Även denna gång handlade det om ett område där en ny roll skulle utvecklas. Nu arbetar jag främst med avtalsadministration, där en stor del handlar om att hantera förändringar kopplat till produkter i avtalen. Jag stöttar även våra säljare i vissa avtalsfrågor och kommer snart att vara med i arbetet med nya anbud. Det känns så bra, på den här tjänsten kan jag lära mig hur mycket som helst. Jag har att göra här ända tills jag går i pension..!

Kristin Östergren, Anbuds- och avtalsadministratör


Patrik Thilander

"Det bästa med mitt jobb är kollegorna"

läs mer

Ann-Christine Rafstedt

”Jag tycker att det roligaste med mitt jobb är kundmöten"

läs mer

Mediq använder cookies

Vi använder cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används.